2 Mayıs 2017 Salı

Güneş Enerjili Powerbank Tamiri - Solar Powerbank Repair

Lütfen bu yazıyı baz alarak bir çalışma yapacaksanız en alttaki UYARI'yı okuyunuz.
Please read the WARNING at the bottom if you are going to do a study based on this article.

Geçenlerde bir arkadaşım sağ olsun bozuk bir güneş enerjili powerbank hediye etti. Cihazı açıp gerekli kontrolleri yaptım.

Baktım içindeki batarya bitik hemen eski bir cep telefonu bataryası buldum. 

 Pilin devresini söküp kutuplarını ortaya çıkarttım ve erkek konnektörlü kablo lehimledim.

Daha sonra devreye dişi konnektörlü kablo lehimledim.

Devreyi gövdeye monte ettim.

Pili yerine yerleştirip dişi ve erkek konnektörleri birbirine bağladım. 
Güneş pilinin bağlantılarını da yerine lehimledim.
 

Daha sonra cihazı toparladım işlem tamam.

Cihazımızın üstünde 5 tane led ve bir adet de düğme var. 
Cihazımız usb'den şarj olurken şarj düzeyine göre kırmızı çerçevedeki mavi ledler yanıp sönüyor.
Eğer güneşten şarj oluyorsa aşağıdaki resimde gösterilen yeşil led yanıyor.

Düğmeye basılınca kırmızı çerçevede gösterilen 4 tane mavi led ile şarj seviyesi gösteriliyor. Düğmeye basılı tutarsanız cihazın üstünde bulunan el feneri devreye giriyor. 
Tekrar basılı tutarsanız da el feneri sönüyor.

Başka bir yazıda görüşmek üzere :)

UYARI!!!
Lithium bataryalar özellikle lehimleme ve şarj konularında hassastır. 
Aşırı ısınma, aşırı şarj ve kutupları ters bağlamak tehlikelidir.
Gerekli önlemler alınmazsa ciddi yaralanmalara sebep olabilir. 
Bu konuda sorumluluk kabul etmiyorum!

CAUTION!!!
Lithium batteries especially vulnerable in soldering and charging process.
Overheating, overcharge and wrong polarization are dangereous.
If you don't take necessary precautions, you might get hurt.
I don't accept any responsibility in this regard!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder