16 Temmuz 2013 Salı

Minicom Personal Internet Communicator

Minicom bilgisayar yurtdışında Personal Internet Communicator olarak biliniyor.

Çocuklar için ödev yazacakları, internete girecekleri bir bilgisayar olarak satılan ama bekleneni veremeyen bir bilgisayar.
    
AMD Geode GX 500@1.0W processor, 366 MHz clock rate
128 MBytes DDR RAM (Maksimum 512 MBytes)
VGA display interface up to 1600x1200
4 tane USB 1.1 ports
56 kbit/s ITU v.92 Fax/Modem
AC'97 audio interface
   
Cihazı ilk çalıştırdığımda ekrana AMD yazısı çıkıyor ve orda kalıyordu, harddisk içindeki win ce 5.0 bozulmuş olduğunu düşünerek. USB flashdiske kurduğum DSL linux ile boot ettirmeyi denedim. Cihazda Bios ayarları olmadığı için usbden boot edip etmeyeceğini bilmiyordum. Neyse cihaz otomatik olarak gördü flash diski ve tak DSL linux açıldı. Neyse elimdeki USB Wireless adaptörü taktım ama tabiki bu küçük linux dağıtımında bunu tanıtmanın bir yolunu bilmiyorum, o yüzden tanıtamadım.
DSL nin çalıştığını görünce dedim o zaman bu Windows XP yi kaldırır.
USB DVD den XP kurmak için XP CD sini taktım elimde XP PRO SP2 vardı.
Kuruluma başladım. HDD de iki partisyon vardı onları uçurup tek partisyon yaptım. Kurulum yaklaşık 3 saat sürdü!!!
XP kurduktan sonra USB Wireless adaptörü tanıttım ve internete girmeye çalıştım, internet mümkün değil!
Baktım XP den hayır yok, interneti araştırdım ve Android x86 1,6 versiyonun bu cihazda çalıştığını öğrendim. Hemen imajı indirip USB flashdike  yükledim ve cihaza taktım. Android çalıştı ama son derece yavaş bir şekilde.

Sonra 256 DDR ram takıp tekrar denedim, gerek XP de Gerek androidde çok az bir performans artışı oldu.

Frostwire kurup download makinesi olsun diye düşündüm ama frostwire çok zor çalıştı. Ayrıca USB 1.1 destekli olduğu içinde Harici harddisklerle yeterli hızda çalışmıyor. Ayrıca kapat dediğinizde sistem kapanıyor ama harddisk dönmeye devam ediyor ilginç :)


http://www.serbestcagrisim.com/archives/amd-geode-ile-eglenceli-saatler
http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_Internet_Communicator






1 yorum:

  1. Güzel denk geldi sürekli görüp duruyorum en azından win95 falan kurup dos oyunu oynarım diye düşünüyordum bu kadar beter bi alet olduğunu gördüğüm iyi oldu :)

    YanıtlaSil